Rabu, 21 Disember 2011

12 KatiL mEnaRik Di selUrUh dUnia


12 Katil Menarik / Pelik / Kreatif Di Seluruh Dunia... (",)

Salam...

He3, kat mana korang selalu tido malam2? Mesti la kat atas katil dalam bilik kan utk keselesaan, ada jugak yg suka tido atas lantai ja beralaskan tilam sb diorang takut nak tido atas tempat tinggi. X kisah la kat mana korang tido, jom kita tgk 12 katil yg menarik / pelik / kreatif kat dunia nie, he3 dunia2...

1) Katil bentuk buku

Yusuke Suzuki mencipta katil macam buku ni, di mana selimut membentuk helaian mukasurat dan bantal sebagai penanda buku.



2) Kati bentuk Cabriolet

Katil nie dicipta pada tahun 60-an tetapi mempunyai ciri2 canggih seperti zaman sekarang. Dibahagian kepala adalah suis2 utk menggunakan kipas, radio, pemetik api dan juga telefon. Benda paling menarik ttg katil nie adalah tirai di atasnya dapat ditarik dgn mudah utk mendapat "privacy".



3) Katil Doctor Who

Katil ni diilhamkan daripada cerita sains-fiksyen terkenal British iaitu Doctor Who. Pada mulanya kelihatan seperti kotak pondok polis tapi dapat diubah menjadi sebuah katil, penyamaran yg bagus kan?



4) Katil Millennium Falcon

He3, nie jadinya kalo minat sgt dgn cerita2 fantasi, sampai katil pon nak mcm dok angkasa lepas. Tapi apa yg menarik ttg katil ni ialah ia dilengkapi dgn video protektor, maknanya sambil baring atas katil ni dapat la layan 1 movie sebelum tido, he3...



5) Katil berjaring

Katil ni terletak kat sebuah pejabat, di mana sapa yg tido tu dapat tgk tingkat bawah dan sebaliknya. Tapi seram la jugak, buatnya tgh tido putus lak jaring tue, bangun2 tgk2 dah kat alam lain, he3.



6) Katil + sofa

Katil nie macam best la, siang korang bleh jadikan sofa tempat duduk2 tengok tv, pastu malam lak korang tukarkan jadi katil 2 tingkat la pulak. He3, jimat duit, 2 dalam 1 macam syampoo la pulak.



7) Katil dalam air

Yg nie xtau nak kata apa, x banyak sgt maklumat. He3, tapi ada gak ye yg nak tido dalam air? Mungkin dia nak cepat pi keja pagi2, xyah mandi dah bila bangun tu.



8) Beam Bed

Katil ni membuat ilusi seolah-olah katil tue terapung kat udara, he3. Dilhamkan daripada kapal angkasa makhluk asing yg kita panggil UFO.



9) Katil sandwitch

Katil nie korang bleh jumpa kat Hotel FantaSuit kat Amerika, kalo rajin2 pegi la sana tengok, he3.Diadaptasi drp sandwitch sebenar jadi ada lapisan tomato, keju, sayur dan roti. Nasib baik x boleh makan ja, kalo x habis hilang katil cmni.



10) Katil sarang burung

Katil nie sempena kempen utk menyelamatkan alam sekitar, he3 korang rasa nak tido x dalam nie? Mana tau nak selami perasaan burung2 yg tido dalam sarang burung mcm kat pokok2 tue.



11) Katil Morfeo

Katil nie ada dua biji lampu yang nampak macam mata dilhamkan dari karekter kartun, sesuai utk orang yg suka baca buku dan online sebelum tido mcm aku nie, he3. Kedudukan lampu tue boleh diubah mengikut kesesuaian korang.



12) Katil rollercoaster

He3, katil ni sebelum tido korang bleh main gelongsor2 dulu dgn adik2 korang kalo korang ada adik la,,


Tiada ulasan:

Catat Ulasan